Bavyera Seyahati 9: Oberammergau

Eğer herşey planladığımız gibi giderse ekstra plan olarak, gezi yazılarında ve turlarda sürekli adı geçen şirin Oberammergau kasabasına uğramak istedik ve yaptıkkk :)) Linderhof’tan otobüsle Oberammergau’ya ulaşabiliyorsunuz. Çok sempatik bir şoförü olan otobüsümüzle yola koyulduk, ancak otobüsün Ettal’a doğru gittiğini görünce tedirgin olduk. Çünkü Oberammergau geride kalmıştı. Sonradan anladık ki burada küçük yerleşim yerleri bulunduğu için otobüs, civardaki yolcuları toplayıp öyle gidiyor kasabaya. Yani tek bir otobüs var. Ettal’dan yaklaşık 7 km gittikten sonra duvarlarında freskler olan evlerin bulunduğu masal kasabası Oberammergau’ya ulaştık.

Otobüsle aslında şehir turu atmış olduk, çok küçük bir kasaba çünkü. O yüzden turlar burada yarım saat fotoğraf molası verip ayrılıyorlar. Neyse otobüsten tren istasyonu yakınında indikten sonra, bulduğumuz bir marketten biraz alışveriş yaptık. Türkiye’ye getirmek için birşeyler aldık. Oradan taşınır mı dediğinizi duyar gibiyim, ama Almanya’da market bulmak o kadar güç ki hem de kredi kartı geçen market bulmak, biz de bulunca hemen saldırdık :)

Alışverişin ardından dönüş için yetişmemiz gereken otobüs saatini planlayıp hızlıca turumuza başladık. Tabi ki biz gerekli ulaşım araştırmalarını önceden yapmıştık, sadece kontrol amaçlı bakıyorduk saat tabelalarına :) Turist bilgi merkezinden haritamızı aldıktan sonra, kasabanın güzel binalarını görüp fotoğraflarımızı çektik. Hediyelik eşya satan dükkanlardan birinden aradığımız Almancı şapkalarını ve birkaç hediyeliği uygun fiyata satın aldık. Ağaç oymacılığıyla ünlü olan bu kasabada, çok güzel hediyelikler mevcut, ancak hepsi el işçiliği olduğu için çok pahalı. Ama son derece güzeller. O kadar emek isteyen bir iş ki… Fotoğraf çekmek yasaktı ama biz bir dükanda gizlice çekmeyi başardık :)

Gezintimizin ardından otobüs durağına gidip beklemeye başladık ve otobüsümüz gelince bindiğimizde bir de baktık ki bizim sempatik şoför. Tabi ki o da bizi tanıdı :) Manzara eşliğindeki güzel yolculuğumuz ardından tekrar Oberau tren istasyonuna Münih trenine binmek için geldik. Bu arada Oberammergau’da NATO okulu bulunmakta ve askeri lojmanlar var. Ayrıca her 10 yılda bir “Passion Play” adlı bir oyun sergileniyormuş. Bu oyunda İsa’nın çektiği sıkıntılar anlatılıyormuş. Ve bu oyunda halkın büyük çoğunluğu rol alıyormuş. Bu oyunlar hakkında daha detaylı bilgi için bu linke bakabilirsiniz: http://en.wikipedia.org/wiki/Passion_Play

Kasaba hakkında daha detaylı bilgi almak isteyenler bu linklere bakabilirler:

Gezilecek Yerler:

• Oberammergau

Bakalım aynı gün içerisinde (Ettal, Linderhof, Oberammergau, …) bundan başka ekstra plan var mı? Bunu öğrenmek için yazı dizisinin devamını tıklamanız gerek :))