Bavyera Seyahati 4: Dachau & Kuğu Gölü Balesi

Gezimizin 5. gününe, Prien’deki göl manzaralı otelimizin bahçesinde şahane bir kahvaltıyla başladık. Kahvaltıdan sonra, planladığımız tren saatine yetişmek için, valizlerimizi alıp istasyona doğru yola koyulduk. Vee tabi ki planlarımıza harfiyen uymaya devam ediyorduk :) 5. günümüzü şu şekilde planlamaşıtık: Öncelikle Münih’e gidip Leto Motel’e valizlerimizi bırakacak ve ardından da Dachau şehrine geçip Nazi kampını ziyaret edecektik.

Trenle 1 saatlik bir yolculuktan sonra booking.com vasıtasıyla bulduğumuz, Bunzlauerstr. 5, Moosach, 80992 Münih adresindeki Leto Motel’e ulaştık. Bu otelin puanlaması 8.1/10 idi. Sevimli, kullanışlı ve modern odaları var, odalarda internet bağlantısı mevcut. Odalar her gün düzenli olarak temizleniyor. Fiyatı da diğer otellere göre daha makul. Moosach tren (S-bahn, S1 hatti) istasyonun dibinde, 20 numaralı Tramvayın (Tram-20) son duraginda, Metro (U-bahn, U3 metrosu) istasyonun da son duraginda. Munih şehir merkezine 10-15 dakikalik mesafede. Kahvaltı YOK, vermiyorlar. Bizim gittiğimiz dönem festival zamanı olduğu için otel fiyatları ekstra pahalıydı, ama meşhur Oktoberfest atmosferini görmek istiyorsanız yapacak birşey yok :)) Nisan ayında Little Oktoberfest olarak adlandırılan ilkbahar festivali yapılıyor, biz ona denk geldik. Oktoberfest ise Eylül sonu, Ekim başı oluyor.

Otele eşyalarımızı bıraktıktan sonra dedik ki madem Bayern kartımız var, gitmek istediğimiz uzak yerlere gidelim öncelikle ve Dachau’ya gitmeye karar verdik. Bu şehir, Almanya’nın güneyinde, Üst Bavyera’da bulunmakta ve Münih’e yaklaşık 20 km uzaklıkta. Bu yüzden Münih’de çalışanlar arasında popüler bir yaşam bölgesi. Her zamanki gibi trenle rahat bir şekilde şehre ulaştıktan sonra, yayalar için olan tabelaları takip ederek öncelikle Dachau Kalesi’ni ziyaret ettik. Bu kalenin içinde güzel bir restoran var, ziyarete açık olan diğer bölümlerinde ise görülecek pek bir şey yok, ama kalenin bahçesi rengarenk çiçeklerle süslü ve Dachau’yu tepeden görüyor. İsteyenler bu manzara karşısında biralarını yudumlayabilir. Bu arada restoranın içinde bir piyano vardı, ben de bu konudaki ustalığımı gösterdim. :p

Kale gezintimizin ardından Dachau Toplama Kampı’nı bulmak üzere yola koyulduk, gerekli haritaları edinerek tabi ki. Yürüyerek ve Dachau sokaklarını keşfederek sonunda kampa ulaştık. Kampın yakınındaki yol boyunca Nazi subaylarının kaldığı lojmanlar, dikenli teller arkasından bizi takip ediyordu sanki. İnsan o atmosfere girince kendini çok kötü hissediyor. Eğlenceli gezimizde, orada bulunan insanlarla empati kurarak, korku ve acı duygularını da tatmış olduk böylece. Toplama kampı bölümüne girdiğimizde, Yahudilerin kaldığı yerleri gördüğümüzde kendimi çok kötü hissettim ve Almanlara karşı içimde nefret duygusu uyandı bir an. Yahudilerin yattığı ranzalar, kaldıkları odalar, isim listeleri, kullanmak zorunda kaldıkları tuvaletimsi yerler, toplama kampında görebilecekleriniz arasında. Söylendiğine göre Almanlar bu durumdan çok utanıyorlarmış, ne derece doğrudur bilinmez tabi. Barakaların içine girdiğimde, izlediğim Nazi konulu filmlerin sahneleri geldi gözümün önüne. Orada hissettiklerimizi kelimelerle anlatmam pek mümkün değil. Sadece şunu söyleyebilirim ki insanlık için çok büyük bir ayıp, bu.

Gezimizi tamamladıktan sonra otobüsle tren istasyonuna gidip Münih trenine bindik. Münih’e akşam 18:00 gibi varmak istiyorduk, çünkü 19:00 da randevumuz vardı :)

kugu_golu_bale

Seyahatimizi planlarken bugünün akşamı için Kuğu Gölü balesi bileti almıştık. Gittiğimiz tarihte Little Oktoberfest’in haricinde  Bale Festivali de vardı. Biz de sanatın değerli olduğu bir ülkede, böyle bir deneyim yaşamak istedik.

marienplatz

Münih’e vardığımızda bizi şahane Marienplatz meydanı karşıladı. Tarih kokan sokaklardan yürüyerek bale binasına geldik. İnsanlar o kadar özenli giyinmişlerdi ki sportif halimizle sanırım biraz farklı kaldık yanlarında. Salonun içi o kadar ihtişamlıydı ki… Viyana’daki Ulusal Bale Salonu’ndan daha büyük ve daha görkemliydi. 1.500 €’dan 8 €’ya kadar bilet mevcuttu. Biz tabi ki 8 € olanından aldık, ayakta ve en üst kat (8.kat) köşede. Zaman zaman bazı bölümleri göremedik ama o atmosferi solumak bile çok güzel bir deneyimdi. Paramız çok olunca 1.500 € olan biletlerden alacağız :pp

kugu_golu_bale

Harika bale ziyafetinden sonra Münih sokaklarını keşfederek otelimizin yolunu tuttuk. Yürüyüşümüz sırasında sokak müzisyenlerini dinleme fırsatımız oldu, gayet eğlenceli ve güzeldi. Bu gezintimiz ön keşif amaçlıydı. O yüzden detaylı bilgileri yazı dizimizin devamında bulabilirsiniz :)

Gezilecek Yerler:

• Dachau Concentration Camp Memorial Site (Dachau Toplama Kampı), Alte Römerstraße 75, D – 85221 Dachau (724 ya da 726 numaralı otobüslerle Dachau istasyonundan ulaşabilirsiniz). Her gün sabah 9’dan akşam 5’e kadar açık. İsteyenler linkten detaylı bilgiye ulaşabilir: http://en.wikipedia.org/wiki/Dachau_concentration_camp
  • Dachau Old Town (Dachau Eski Şehir)
  • City Hall (Şehir Meydanı)
  • Dachau Castle (Dachau Kalesi)
  • Castle Garden (Kale Bahçesi)
Bu linkten Dachau ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz: http://wikitravel.org/en/Dachau