Barselona’da Flamenkonun Adresi Tarantos

Barselona’ya kadar gelipte bir Flamenko gösterisi izlemeden geri dönmek olmaz. Burada onlarca Flamenko gösterisi yapan irili ufaklı mekan var.

Turdaki ekstra tur fiyatlarını incelediğimizde Flamenko için düzenlecek esktra turun fiyatının kişi başı 50 € olduğunu gördük. Daha önce eşim internetten yaptığı araştırma ile burada Tarantos isimli çok güzel bir flamenko mekanı olduğunu ve önceden rezervasyon gerektirmediğini bulmuş. Palaça de Reil 17 numarada yer alan bu şirin mekanda flamenko gösterisinin 8€ luk bir ücreti olması benim gözümde şirinliğini iyice arttırdı. Eğer biletleri internetten alırsanız ödemeniz gereken ücret 6€. Biz daha önceden gideceğimiz günü ve seansı kestremediğimiz için gişe de almayı tercih ettik. Mekan ve bilet gişesi Saat 20:00 de açılıyor. İlk gösteri 20:30 da ve sonrasında 21:30 , 22:30 da diğer seanslar yer alıyor. Her akşam farklı bir Flamenko grubu sahne alıyor. Biz 20:30 seansına yetişmek için koşturduk fakat girişinde oluşan bilet kuyruğu bize geldiğinde 20:30 seansına yer kalmadıgını ancak bir sonraki seansa bilet alabileceğimizi öğrendik.

Biletimizi 21:30 seansına aldık. Paskalyanın ilk günü olması nedeniyle alt üst olmuş planlarımızı tekrar revize ederek, vakit geçirmek üzere Placa de Reial’ın hemen yanındaki  La Rambla caddesindeki hediyelik eşya satıcılarına daldık. O sırada Flamenko çıkısı saat 22:00 de yemek yiyecek olmam beni en çok üzen konu oldu. Eşim ise hediyelik eşya dükkanlarını talan edecek olmanın coşkusu ile La Rambla sokağına daldı. Bu yurt dışı gezilerde benim en anlamadığım bölüm hanımların Çin malı uyduruk eşyalar almak için bu tür dükkanlarda geçirdikleri zaman. Erkeklere tavsiyem ise olayı en az zararla atlatmak için satıcısı ve sahibi en koyu renk derili olan bir yer bulmanız. Keza gerek İtalya’da gerekse burada beyazlar pazarlık ve indirim kelimesini bilmiyor. Koyu derililer ise anında etiket fiyatından %25 indirim yapıyor, kısa bir pazarlıkla her şeyi yarı fiyatına alabiliyorsunuz. Eminim ki daha da düşük fiyata alabilenler de vardır. Bir kaç parça bir şeyler aldıktan sonra gösteriyi kaçırmamak ve en önden yer kapmak için saat 21:05 de Tarantosun önündeki kuyrukta yerimizi aldık. 10dk lık kısa bir beklemenin ardından içeriye geçtik.

Eğer güzel bir flamenko gösterisini ucuza ve tüm ayrıntıları ile seyretmek isterseniz Tarantostan hemen bir sonraki seansa biletiniz alın ve seans başlamadan yarım saat önce kapıda kuyruğa girin. Çünkü içeri giriş biletlerinde herhangi bir koltuk numarası yok. İlk giren en önde seyreder mantığı var. Bizde ilk girenlerden olup hemen ikinci sıradan bu enfes gösteriyi izledik. Her akşam farklı bir grubun gösteri yaptığı bu şirin mekanda biz Babel grubunun gösterisini izledik. Özellikle erkek dansçının performansı muhteşemdi, ben dansçının ayaklarının hızına gözümle yetişemedim. Flamenko şarkılarını söyleyen ise şarkıyı sadece söylemiyor adeta yaşıyordu. Şarkının sözlerini anlamasam da ne anlatılmak istendiğini şarkıcının tüm mimikleri ile hissedebiliyordum. Keza gitar ve diğer entrumanları çalanlar caldıkları müzik aletlerini adeta konuşturuyorlardı. Herşey bir tarafa ekstra tura 50 € vererek gidebileceğimiz bir turu 8 € getirmiş olmak insanın keyfini katlıyordu.

Flamenko şovu sonrası meydanın hemen karşı sokagında yer alan Can Cullaretes gidip Barselona Yemek Notları yazısında bahsedildiği gibi şirin teyzelerin işlettiği mekanda Paellamızı yedik Sangriamızı içtik.

Lokantadan çıkışta otelimiz TRYP Condol Mar’a ulaşmak için kullanacağımız L4 metro hattına binmek için Jaume I durağına kadar yürüdük. Saat 23:30 geçmesine rağmen etraf çok canlıydı. Hatta dükkanların bir çoğu gittiğimiz lokantada olduğu gibi yeni açılmış gibiydi. Jaume I de metroya binerken kendi aramızda bu saatte metro ile gitmenin güvenli olup olmayacağını tartışıyorduk. Metroya bindiğimizde ise tüm endişelerimizin boşa olduğunu gördük. Keza metro neredeyse günün en yoğun zamanını yaşıyordu. Metrodakilerin yarıdan çoğunu kadınlar, kalanların yarısını çocuklar onlardan kalan yarıyı yiğitliği kalmamış geriden çekişli erkek müsveddeleri oluşturuyordu.

Hızla, güvenle ve en ucuz şekilde otelimize ulaştık. İndiğimideki sokaklar her ne kadar tenha olsa da sokakların genişliğinden ve aydınlığından olsa gerek iki sokaklık yolu hiç bir sıkıntı duymadan yürüyerek günümüzü tamamladık.

Kaçıranlar için söylüyorum;

Barselonada Flamenko’nun Adresi Tarantos

Bu yazı 3551 defa okundu

Murat Tunçer
Latest posts by Murat Tunçer (see all)